Thursday, December 25, 2008

ဒီဇင္ဘာနွဳတ္ခမ္းနွင့္(၂၀၀၈)အလြမ္း

မီးေရာင္ေအာက္မွာ ျဖဴစင္စြာ ထက္ေကာင္းကင္ယံ ကေန ျဖည္းညႇင္းစြာ က်ဆင္းလာေနတဲ့ ႏွင္းပြင့္ျဖဴေလးေတြကို က်မ ႏွစ္သက္စြာ ျပတင္းကေန ေငးၾကည့္ေနရင္း “သူတို႔ေလးေတြကေတာ့ ေအးျမ ေနမွာပဲေနာ္”။ က်မလဲ သူတို႔ကို ႏွစ္သက္လို႔ အျဖဴေရာင္ကို သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္မိတာလား မသိေတာ့ပါဘူး။

ခရစ္စမတ္ရာသီ ၿပီးခဲ့ျပန္ေပါ့ ႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းဖို႔ (ဒါမွမဟုတ္) ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ဖို႔ ရက္ကလဲ တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာၿပီေလ။ က်မအတြက္ေတာ့ မထူးဆန္းေတာ့တဲ့ ခရစ္စမတ္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းမွာ မဟုတ္တဲ့ ႏွစ္သစ္ ျဖစ္ေနဦးမလားပဲ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြတုန္းကလဲ ဒီလိုပဲ ထူးမျခားနား ျဖတ္သန္းလာရတာ မဟုတ္လား။ ဒီႏွစ္ေတြလဲ အိမ္ထဲမွာပဲ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဦးေတာ့မွာပဲေလ။ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ၊ က်မက ဖန္ဆင္းရွင္မွ မဟုတ္တာပဲ၊ က်မ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ မရွိတဲ့ က်မပိုင္ဆိုင္ေနတဲ့ က်မဘ၀ပဲေလ။


*****
ျပတင္းကေန ေငးၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ အျဖဴေရာင္ အရိပ္ေလးတစ္ခု ဟိုးးးးး ေ၀းေ၀းဆီကေန က်မရွိရာဆီ တစ္ေရြ႕ေရြ႕ လွမ္းလာေနတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္၊ က်မ အျမင္မွားတာမ်ားလား။ တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာၿပီး ျမင္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေနရာေရာက္ေတာ့မွ အဲ့ဒီအရိပ္ေလးရဲ႕ ျဖဴလြလြ အေႏြးထည္ ထူထူ၀တ္ထားၿပီး လက္ပိုက္ရင္း တစ္လွမ္းခ်င္း ေလွ်ာက္လွမ္းလာပံုက မင္းသားေလး တစ္ပါး လွမ္းလာေနသလိုပါပဲ။

မ်က္ႏွာက်ပံု ေျပျပစ္ၿပီး ႏူးညံ့တဲ့ မ်က္၀န္းတစ္စံု၊ ေႏြးေထြးမဲ့ ႏႈတ္ခမ္း နဲ႔ တိက်တဲ့ ေမးရိုးေတြေၾကာင့္ သူဟာ လူေခ်ာတစ္ဦးလို႔ က်မ မွတ္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။ မီးေရာင္ေၾကာင့္သာ သူ႔မ်က္ႏွာကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ခြင့္ရေပမယ့္ နီးကပ္လာရင္ေတာ့ က်မ ဒီလိုမ်ဳိး ေစ့ေစ့ ၾကည့္ရဲေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ကို က်မျမင္ဖူးသလို ရွိေနေပါ့၊ တစ္စစ နီးကပ္လာတဲ့ခါမွာ “သူဘယ္သြားမွာပါလိမ့္”


ေဒါက္.. ေဒါက္... ေဒါက္....”
အိုးးးး က်မရွိရာကို လာတာပဲ၊ ဘုရားသခင္ တကယ္လားဟင္!! က်မ စိတ္ကူးယဥ္တာ မ်ားသြားလို႔မ်ားလား။ က်မလဲ တံခါးရွိရာသြားလို႔ ဖြင့္ေပးမိတယ္။ က်မက သူ႔ကိုေမးျမန္းေတာ့ သူက ႏူးည့ံ ခ်ဳိသာ ေျပျပစ္လွစြာ ျပန္ေျပာမႈေၾကာင့္လဲ ေက်နပ္မိတာေပါ့။

ႏွင္းက်တာ ရပ္သြားရင္ ခရီးဆက္ပါ့မယ္ ေျပာတာေၾကာင့္ အိမ္ထဲ၀င္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚမိတယ္ေလ။ သူက မီးလင္းဖိုနား သြားထိုင္ႏွင့္ၿပီး က်မလဲ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း သူ႔ေနာက္နား ေဘးဘက္ မက်တက် ေနရာေလးမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထို္င္ေနမိတယ္။


သူက သူ႔ရဲ႕အေၾကာင္း တစ္ခ်ဳိ႕ကို စိတ္ရွည္စြာ ေျပာျပေလရဲ႕။ သူစကားေျပာပံုက အသံၾသဇာအျပည့္နဲ႔ သာယာ တိုးညႇင္းၿပီး ခ်ဳိသာစြာ ေျပာတတ္ပံု ေလယူေလသိမ္းကို က်မ သေဘာက်မိပါတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ေဘးတိုက္ ခိုးခိုး ၾကည့္ေနရင္းမွ တစစ က်မရဲ႕ ရင္ခုန္သံေတြ ျမန္လာတာ က်မေတာင္ သတိမထားမိလိုက္ပါလား။

က်မတို႔ေတြ တစ္ညလံုး စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ႕ေျပာေနမိတာ ဟိုးး အရင္တုန္းက သိခဲ့ ခင္မင္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ သူေတြ အတိုင္းပါပဲ။ သူက ေဖာ္ေရြတတ္ၿပီး အၾကင္နာတရား ရွိမယ့္ပံုလဲ ရတယ္ေလ။


မီးလင္းဖိုက မီးရွိန္ေၾကာင့္ ထင္ရဲ႕ သူ႔အေႏြးထည္ကို ခၽြတ္ၿပီး ေနာက္ဖက္က ခံုေပၚ လွမ္းတင္လိုက္တယ္။ သူ႔လႈပ္ရွားမႈေတြက ျငင္သာလွၿပီး က်မ မၾကည့္လဲ ျမင္ေနရတာေပါ့။ ႏွင္းက်တာ ရပ္သြားမွာေတာင္ က်မစိုးမိပါရဲ႕။ ဒီအခ်ိန္ ခဏတာေလးကို ဆြဲဆန္႔ထားလို႔ ရရင္ သိပ္ေကာင္းမွာေနာ္။ က်မရဲ႕ အထီးက်န္ ကမာၻေလးထဲကို ဧည့္သည္အျဖစ္ သူက ပထမဆံုး ေရာက္ရွိလာတာ မဟုတ္လား။

က်မရဲ႕ အေတြးေတြ မဆံုးခင္မွာပဲ ႏွင္းက်တာ တျဖည္းျဖည္း စဲသြားတယ္။ သူက အျပင္ကို တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္ရင္း သြားေတာ့မယ္လို႔ ႏႈတ္ဆက္တယ္။ “ဟင့္အင္း မသြားပါနဲ႔၊ က်မကို ဒီလို အထီးက်န္ေနခဲ့တာ ၾကည့္ရက္လား၊ တစ္ခါတည္း ေခၚသြားလိုက္ပါေတာ့လား၊ ရွင္ရဲ႕ ေႏြးေထြးမႈေတြ ခ်ဳိသာလွတဲ့ အသံေတြကို က်မ ဆက္လက္ နားေထာင္ေနပါရေစ၊ ထြက္မသြားလိုက္ပါနဲ႔ေနာ္”

စိုးထိတ္မႈ အေတြးေတြနဲ႔ က်မ ေအာ္ဟစ္လို႔သာ တားလိုက္ခ်င္ေတာ့တယ္ေလ၊ တေရြ႕ေရြ႕ သြားေနတဲ့ သူ႔ေနာက္ေက်ာကို ေငးၾကည့္ေနမိတာေပါ့။ သူကေတာ့ ေက်ာခိုင္းလို႔ တံခါးေပါက္ရွိရာ အေရာက္မွာ “ဒီမွာ ရွင့္အေႏြးထည္ က်န္ေနခဲ့ၿပီ” က်မရဲ႕ အသံေၾကာင့္ ထင္ရဲ႕ သူရပ္တန္႔လိုက္ၿပီး ေနာက္လွည့္လို႔ က်မကို ေစာင့္ေနတယ္။ က်မလဲ သူ႔အေႏြးထည္ ျဖဴလြလြေလး ကိုင္ရင္း တေရြ႕ေရြ႕ သူရွိရာဆီ အသက္မရွဴမိပဲ ေလွ်ာက္လွမ္း လာေနမိတာေပါ့။

အနားေရာက္ေတာ့ အေႏြးထည္ေလး လွမ္းေပးရင္း အမွတ္မထင္ ေႏြးေထြးလွတဲ့ သူ႔လက္အစံုနဲ႔ ထိမိလိုက္တဲ့ခါမွာ က်မ ရွက္ေသြးျဖန္းသြားပါတယ္။ သူက က်မလက္ကို ဆုပ္ကိုင္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ညိႇဳ႕ဓါတ္မိသူ တစ္ေယာက္လို သူ႔မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း ၿငိမ္သက္ေနမိတယ္။ ၿပံဳးေနတဲ့ သူ႔မ်က္ႏွာက က်မမ်က္ႏွာနား တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာခ်ိန္မွာေတာ့............

*****
က်မ မ်က္စိ ဖြင့္ၾကည့္လိုက္တဲ့ခါမွာ... ႏွင္းေတြကြဲေနၿပီး အလင္းေရာင္ေတာင္ အေတာ္ရေနၿပီပဲ။ ၾကည့္စမ္း က်မ အိပ္ေပ်ာ္သြားလိုက္တာ... ၿပီးေတာ့ လွပလိုက္တဲ့ အိပ္မက္ေလးပါလား၊ ဒီလိုမ်ဳိး တစ္ခါမွ မမက္ခဲ့ဖူးဘူး။ အိပ္မက္တိုင္းသာ တကယ္ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္...........

က်မအတြက္ေတာ့ ဒီ (၂၀၀၉) က ေပ်ာ္စရာေတြ အတိ ၿပီးေနေတာ့မွာလား။ က်မရင္ခုန္စြာနဲ႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိေတာ့မွာ... အခုမွပဲ က်မအတြက္ ဒီဇင္ဘာဟာ လွပသြားၿပီး အထီးက်န္ ဆန္မေနေတာ့တာ သတိထားမိတယ္။ ဒီ ၀ိုးတ၀ါး အိပ္မက္ေၾကာင့္ မ်ားလားကြယ္။ ဒီ့အတြက္ ဘုရားသခင္ကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။

*****
သူမရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ ၾကည္လင္တဲ့ အၿပံဳးေတြ ဖူးပြင့္ေနၿပီး ႏွင္းပြင့္ေလးလို ေအးျမစြာနဲ႔ တြန္းလွည္းရဲ႕ ဘီးကို လက္နဲ႔လွည့္ရင္း အိမ္ခန္းတြင္းသို႔ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိုး၀င္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့တယ္။
*****
ခ်စ္မညေလး (အိမ္မက္ဒိုင္ယာရီ) ရဲ႕ဘေလာ့ခ္ထဲက ညေလးေရးထားတဲ႔၀တၳဳတိုေလးကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါတယ္ရွင္..........ဟီးးးးးး မီးေလးဆားခ်က္တာဟုတ္ဖူးေနာ္ ဟိဟိ
*****
သူငယ္ခ်င္း ေမာင္နွမမ်ား အားလံုးပဲ ႏွစ္သစ္မွာ စိတ္သစ္ ကိုယ္သစ္နဲ႔ ဘ၀သစ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္ၾကပါေစေနာ္.....

Happy New Year 2009!!!


6 comments:

ျမတ္သြယ္ said...

ဝတၳဳေလးကို အားေပးပါတယ္
အိပ္မက္ေလးျဖစ္ေနတာကိုးး
ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္ခါေလးမွာ မမီးေလး ေပ်ာ္ရႊင္အဆင္ေျပပါေစ :)

ဖိုးဂ်ယ္ said...

၀တၳဳေလးက ဆားခ်က္တာ အဟုတ္ဘူးေပါ့
ေကာင္းတဲ့ ၀တၳဳေလးပါ
ေပ်ာ္ရႊင္စရာႏွစ္ကူးေလးျဖစ္ပါေစ
တီတီဇာေရ

Welcome said...

ႏွစ္သက္စြာနဲ႔ ဖတ္သြားပါတယ္။ ႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ပါေစလုိ႔ .. ..

http://winzaw-mdy.blogspot.com

Anonymous said...

ႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္ပါေစ

Anonymous said...

ေအာ္.... သူမ်ားေရးထားသလားလုိ႔ ခ်ီးၾကဴး
မလုိ႔ဟာ လက္စသတ္ေတာ့ ငံၿပာရည္ခ်က္
ထားတာကုိးဗ်

Anonymous said...

ဆားခ်က္တာလားလုိ ့

Ownကူးနဲ ့ဟင္းဟင္း

အျပည့္အ၀ေထာက္ခံေတာ့မွလုိ ့

တစ္၀က္ တပ်က္ေထာက္ခံသြားတယ္

ဆက္လ်က္ေ၀မွ်နုိင္ပါေစ

ကုိယ္တုိင္ေရးေတာ့

ခင္လ်က္

 

meelayzar © 2008. Design By: SkinCorner|Minnyoonthit